måndag 24 juni 2013

Shake shake shake

När hostan vägrar ge med sig utan ständigt påminner om sin existens vid minsta fysisk stress, och tiden inte heller riktigt räcker till för att träna regelbundet... så har jag bestämt mig för att testa nya grepp att ta itu med vikten igen. Chocka kroppen lite - och testa något jag aldrig klarat av tidigare. Och stötta sambon som testar samma kur.

Jag har börjat byta ut ett mål om dagen, kvällsmålet, mot proteinshake. Och ja jo.... det funkar ganska bra. I alla fall ur perspektivet att man håller sig ganska mätt. Sen vete tusan om det har någon effekt på vikten. Men jag ser det som att jag i alla fall inte stoppar i mig en massa energi i onödan som sen inte förbränns innan man ska sova.

Ytterligare en positiv effekt jag/vi märkt är att man sparar rätt mycket tid på att slippa laga mat på kvällarna. Visst, lunchlådor ska skapas men gör man några stycken på en gång, så det räcker några dagar, så är det ju funkis. Helt plötsligt frigjorde man nån timme till annat.

Nu gäller det bara att fylla den tiden med något annat. I väntan på att hostan ska försvinna, så man kan börja ge sig ut på sina kvällsrundor utan problem igen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar