onsdag 12 september 2012

Ett styck mat-porr, tack

Jag har varit en kokbokssamlare. Numer så har samlingsbygget avstannat och jag köper färre och mer sällan böcker - utrymmet för kokböcker är liksom inte obegränsat. Jag har redan över en hyllmeter med böcker om mat från hela världen, efterrätter, glass, kakor, bröd... Och så finns ju internet!

Men ibland snubblar man över böcker som man bara känner att man borde investera i. Såna där guldkorn som innehåller recept som får det att vattnas i munnen bara genom att läsa receptbeskrivningen högst upp. Eller är fyllda av foton som knappast kan beskrivas som något annat än mat-porr.

Min bästa kollega på kontoret hade idag med sig en sådan kalasfin bok. Och mat-porr var den korrekta beskrivningen - när en bok kan trollbinda en hel klunga tjejer kring ett matbord och få både yngre och äldre damer att fnissa som små tonårstjejer, både pga receptbilderna och fotona på författaren, då ÄR det mat-porr.

Vilken bok det var?

"Sweet!" av Roy Fares.

Bildkälla: Härifrån

Hur denna konditor lyckas undgå min kännedom, trots att han tydligen förekommer både i TV och på internet sen tidigare, det fattar jag inte.

Jag menar....

Bildkälla: Härifrån

....vem blir inte sugen på citronmarängpaj av det där fotot? ;)

Snart i en bokhylla nära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar