lördag 13 oktober 2012

Lördag

När ens karl - helt oväntat, utan minsta antydan till plantering av idé från min sida - plötsligt föreslår att han ska sköta tillagning av lördagskvällens middag, medan jag sitter bredvid och sippar champagne och möjligen sträcker mig till instruktioner... då nappar man!

När han sedan faktiskt genomför sitt förslag, från inhandling till matberedning, då jublar man! Det är nästan så att man struntar i hur det smakar, all manlig matlagning uppmuntras!

Kvällens meny består av rödbets- och timjanmarinerad kycklingfilé med fetaostcreme och ugnsrostade rotsaker samt sallad. Tillagad av en man. Deluxe!

Och här sitter jag nu, med ett glas iskall, torr tysk sekt (Dopff Brut Cuvée Julien) och känner mig glammig och bortskämd. Och sittdansar lite till en gammal soulskiva jag hittade på Spotify: Chess Soul Sisters.

För övrigt har jag nog lärt mig uppskatta bubbelvin nu, en gång för alla. Ge mig iskallt och torrt bubbelvin bara, göm det söta sliskiga. Fräscht!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar