söndag 21 oktober 2012

Slapp söndag?

Idag skulle jag ha en slapp söndag, hade jag bestämt. Veckostäd och handling skulle hanteras snabbt och kvickt, därefter var tanken att jag skulle få halvligga i soffan, lackera om naglarna och slappa. Vi plockade hem Netflix idag, jag skulle bekanta mig med denna nymodighet.

Vad händer? Tja.... jag vet inte vart tiden tagit vägen, men plötsligt är klockan snart halv sju, och det är först nu jag dunkat ner i soffan. Middagen står i ugnen, stövlar är putsade och impregneringssprayade, glögg är satt, veckohandling utförd, veckostäd hanterat, tvättmaskinen dundrar för andra omgången...

Men snart så. Snart får jag lite slapptid. Måla naglarna i soffan och slöglo på nån Netflix-sak, det är planen. Först bara äta och fixa matlådor och hantera disk. Men sen!

Jag klagar inte - märk väl. Visst hade det varit skönt, och ganska välbehövligt efter en sen natt med tv-spel och frågespel hemma hos J:s kompisari Hjo. Och jag slår vad om att nästkommande arbetsvecka blir minst lika ansträngande som den gångna. Men vafasen... man lever bara en gång. Man får inte allt man vill. Och det kommer säkert annan tid för vila så småningom i alla fall.

Och. Helt. Fantastiskt. Min nästan-vegetarian till sambo har gått med på att ha riktigt bacon i vår Flygande Jakob. Riktigt bacon! Från gris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar