måndag 1 april 2013

Nu är det måndagsmys....

Fyra dagars ledighet har varit fantastiskt skönt.  J säger att jag sovit mest hela tiden.  Håller inte riktigt med men erkänner att det varit mycket sömn och snoozemaraton på morgnarna.  :)
Mat har det också varit gott om. Påskveckan inleddes med tvådagars konferens i Stockholm - finmiddag och hotellfrukost och en hel del fikapaus. Och på kontoret fick vi ett jättelikt påskägg med godis. Alla goda föresättningar till trots trillade man dit ändå och tuggade godis. 
Påskhelgen har firats med trerätters påskaftonslunch hos svärmor med supersmarrig räkrulle till förrätt.  Den ska jag försöka återskapa!  Och igår påskdagen var vi hos mina föräldrar och åt middag och fikade flera gånger.
Ikväll fick jag krupp... Efter allt ätande och minimalt med motion kände jag mig som en mindre flodhäst.  Sålunda fanns det bara en sak att göra - på med walkingskor och viktmanschetter och ut en runda.
Och nu belöning.  Bok. Tänt ljus.  Te i nya ugglemuggen (från Lagerhaus). En skvätt rom mot halsontet.
Livet e gött. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar