måndag 29 april 2013

Tummen ner...

För en tid sedan, efter något av våra övningskörningspass efter jobbet, bestämde jag och J oss för att vi inte orkade laga mat och åkte och handlade hämtmat på Max. Jag kände inte för en hamburgare utan bestämde mig för att testa en av Max nya sallader. Sallad är ju fräscht och gott. Eller borde vara.

Jag tog en Caesarsallad med grillad kyckling. Caesarsallad är en av mina favoriter.... men jag blev ärligt talat väldigt besviken. Sallad ska inte vara slafsig. Jag gillar caesardressing men allt behöver liksom inte vara dränkt, och kännas som att det legat i dressingen en halv dag (blandad på beställning? Kändes inte så...). Och kycklingen kändes bara märklig. Det hade typ likagärna kunnat vara en formpressad schnitzel av pressad kött - det var mycket lite likhet med en kycklingfilé. Kanske om de kavlat den och bankat ut den.... och sen tillagat den på för låg temperatur? Det kändes inte fräscht.

Så.... ledsen Max. Den här salladen var varken god eller fräsch. Ni har lite att jobba på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar