söndag 1 april 2012

I stim...

Jag tror jag börjat komma in i ett mat-stim igen. Trots en värkande, smärtsam rygg (naprapaten ska ringas imorgon) har jag spenderat ett par timmar i köket med att kocka en kyckling- och grönsakspaj som ska ge fyra matlådor åt oss kommande vecka (ganska så mycket frihand där - lite "man tager vad man haver" goes "galen vetenskapsman" även om jag först tänkt mig en variant på mitt bästa tacokycklingpajrecept), och sen smäckte jag ihop en middag på lite vad som fanns i skåp och frys och restaskar i kylen. Detta blev resultatet:














Bildkälla: Privat foto

På tallriken huserar ett kokt nudelnystan, sallad pårester efter gårdagens tacosgrönsaker plus lite pås-salladsblanding, stekt morot och majs samt thaismakande kikärtsbiffar. De där biffarna är faktiskt riktigt goda, även fast de är vegetariska. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar