torsdag 10 maj 2012

Marabou Jordgubb

Marabou har de senaste åren sysslat med Limited Editions - sorter som bara funnits för en period. Minnesvärda kreationer såsom Marabou Vinter (med pepparkakskryddor! inte den vita vaniljiga som kom efter det), Marabou Caribbean, Marabou Black Saltlakrits, Marabou Mango och Marabou Passion.... Och så kanske (enligt min smak i alla fall) mindre lyckade versioner som Marabou Orient och Marabou Vintervit.

I år gör de en repris på en gammal variant som summer edition - Marabou Sommar är smaksatt med bitar av jordgubbar. En smakvariant som jag inte var överförtjust i förra gången det begav sig. Ändå kunde jag inte låta bli att köpa en kaka när jag var och handlade nyss - det här med Limited Editions, liksom. Fatta säljknepet.

Och nu provsmakar vi. Fyra rutor var till efterrätt.

Och tja.... jo.... det funkar väl. Godare än jag minns det men liiiite för sött, kanske.


Bildkälla: Härifrån


Inte helt omöjligt att man köper den igen dock.

Men jag sörjer fortfarande Mango. Och Vinter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar