tisdag 3 juli 2012

Steg 2 i fiskprojektet

Jag har lyckats riktigt bra med projektet att lära sig äta fisk regelbundet, tycker jag. En-två gånger i veckan lyckas vi få till fiskrätter, och de blir oftast goda. Jag hade ett mål att äta sill på midsommar, det lyckades jag inte med. Men jag deppar inte ihop för det, det kommer säkert. :)

Idag fick jag en hel fisk i present, typ. En kollegas sambo har varit och fiskat, fått upp en hel del fisk och de har helt enkelt inte plats i sina två (!) frysboxar. Så fångsten delades ut till hugade kollegor. :) Jag fick en hel, urtagen öring med mig hem. 

J kallar den för ett lik som tittar på honom i kylskåpet. Han är inte nöjd, tycker det är alldeles för mycket konfrontation - han vill helst inte veta att det han äter har varit ett levande djur. 

Jag ser det som ett projekt. Jag ska lista ut hur jag förvandlar den där firren till filéer tror jag minsann.... ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar