söndag 1 juli 2012

Paj och tårta!

Jag fyllde år i fredags. 25 för tionde året i rad! Vi firade med grillspett, potatissallad, coleslaw och sallad och så glass och jordgubbar till efterrätt - bara vi två här hemma.

Idag firade vi med kompisar. Tacogänget var här och umgick - alldeles lagom. Vi skulle ha grillat men vädret var misstänkt regnigt och o-gril-anpassat, så jag ändrade planen till paj, sallad, bröd och ost och tårta.

Tacopaj med köttfärs och tacopaj med kyckling stod på menyn. Båda två väldigt trevliga - och det blev varsin matlåda över till oss för morgondagen också.

Och sen smäckte jag ihop en snabb tårta som efterrätt. Eftersom vår kyl pajjade häromdagen och den reservkyl vi fått från hyresvärden var mindre än vår vanliga, så hade jag inte möjlighet att förbereda - det fans helt enkelt inte plats i kylen. Så istället blev det färdigköpta marängbottnar med en fyllning av färska jordgubbar samt en blandning av vispad grädde, turkisk yoghurt och limecurd. Trots att alla sa sig vara övermätta efter pajerna, så tog denna sötsyrliga snabbskapelse slut - inte en smula kvar. Fräsch och enkelt!

Nu sitter jag i soffan med ett glas vin och försöker hålla ut till 21 innan jag dimper ned mellan lakanen i min säng. Det tär på krafterna att bli äldre.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar