lördag 12 januari 2013

Oanständigt mycket fika....

Vecka 2 av det nya året är snart till ända. Jobbat en vecka och det har varit lite bergochdalbana. Jobbmässigt började det ganska lugnt för att sen explodera lite på slutet - vi fick nog ordning på torpet men jag erkänner, det var en smula stressigt vid lunchtid igår. Och privat.... tja, det är mycket som ska hinnas med på kvällstid. Och då har jag ändå inte barn, hus och annat som ska hanteras, jag har bara mig själv och min del av hushållsansvaret att tänka på. Jag undrar hur di gör, di däringa småbarnsföräldrarna....

Men men. Det har ätits sundare, vi har försökt planera lite mer vad och hur vi äter, och vi har försökt röra mer på oss. Allt enligt nyårsvisionen. Så duktigt så. Fram tills i eftermiddag, då vi besökte hr G ute på landet, fick träffa vad vi nog alla hoppas på kommer bli en trevlig och långvarig ny person, och intog vad som måste konstateras vara en ren orgie av fika - årets första semlor, äpplepaj med vaniljsås, Pinocchio-tårta, pepparkakor och kolasnittar. Dessutom bubbelvin för att fira både det ena och det andra. Och kaffe. Och ett par timmars tjötande, kattklappande och trevligt umgänge.

Och vad tror ni - är första veckans sunda leverne förbrukat i och med nedanstående fikaportion? ;)

Bildkälla: Privat foto


1 kommentar:

  1. Hittade en blogg o tänkte på dig, du har säkert redan koll på den.
    http://matmedvanner.blogspot.se
    väldans bra!
    Kram

    SvaraRadera