tisdag 1 januari 2013

"Nyårslöfte"

Nyårsafton är en bra tidpunkt för avstamp och nya tag, den tanken kan jag inte vara ensam om. Att kalla det nyårslöfte är att ta i, men en sak har jag bestämt mig för ska gälla för det kommande året och det är att jag ska ta tag i hälsoprojektet igen. Jag har inte satt upp några direkta mål än, men visionen är i alla fall att tänka mer på vad jag äter, att röra på mig mer och mer varierat, och förhoppningsvis vinna en lättare och lite mer slimmad och fast kropp i och med det. Huvudsyftet är dock inte att gå ner i vikt och bli smal - jag vill må bra, orka mer och vara lyckligare. Sen om jag drar storlek 38 eller 44 i byxor är inte huvudsaken. :)

Och vad bättre är - jag tror jag lyckats få med mig J på tåget. En partner in chrime, en kollega, en lagkamrat,  en draghjälp. 

Inledningvis ska jag och J försöka dra ner på kolhydrater och börja röra på oss ihop. Vardagsmaten kan bli en utmaning - det är alldeles för lätt att välja beprövade recept med ris, pasta, bröd, osv som bas. Har redan börjat leta recept och funderar på att upprätta lösa veckomenyer, bara för att inte gå i fällan "vad ska vi äta ikväll?" och försöka kläcka ur sig nåt vettigt recept när man redan är hungrig och inspirationslös.

Sååå... önska oss lycka till! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar