onsdag 18 september 2013

Mitt i veckan-tankar

Jag tog mig bestämt tillbaka till jobbet i måndags, två veckors sjukskrivning kändes faktiskt fullt tillräckligt. Och det känns faktiskt väldigt väldigt bra att vara tillbaka. Även om det är mycket jobb, även om jag spenderat ett par dagar med att försöka få koll och reda på mitt ansvarsområde. Jag föredrar helt enkelt att ha lite för mycket att göra än för lite, så det funkar fint. Och det kändes väldigt väldigt roligt att komma tillbaka och mötas av många välkommen tillbaka-hälsningar. Både på kontoret och utifrån. Det känns bra att vara lite saknad. :)

Jag har inte ont efter operationen och sjukhusvistelsen. Nu har två av de tre plåstren på magen åkt av, och även om jag inte riktigt känner mig nöjd med hur min navel ser ut nu (så såg den inte ut efter förra titthålsoperationen.... :( ) och hoppas det går över, så känns det som att jag sakta men säkert läker ihop som jag ska. Jag "genomlider" just också en såndär kvinnlig vecka - och har hittills inte haft ett dyft ont. Låren domnar inte som de brukar, jag har inget ont i magen alls. Och då har jag verkligen försökt känna efter och fundera över hur jag känner! Jag har känt mig lite körig i magen, men det är inget mot hur det varit tidigare. Fortsätter det såhär känns det verkligen som om jag är "new and improved" efter operationen. :)

Vi har varit och kikat på ett radhus, och som det känns just nu på den fronten kan det nog bli så att vi blir radhusägare och flyttar utanför stan! Vi har inte lagt något bud ännu, men det har ingen annan gjort heller så vi har lite is i magen. Efter att ha tittat på flera hus det senaste halvåret, så har vi för första gången gått ifrån en husvisning med en ömsesidig positiv känsla av huset med omgivning, känns spännande!

Ytterligare en positiv upplevelse - jag ställde mig på vågen imorse. Efter frukost. Och insåg att första siffran på vågen inte såg ut som den brukar, på ett bra sätt. Jag har passerat 80-strecket nedåt, dvs viktmålet jag satte upp för i år är uppnått. Visst, det kan vara sjukhuset. Det kan vara tappad muskelmassa. Men det kändes motiverande, hur som helst. :)

Nu ska jag stoppa in nytillverkade matlådor i kylen, borsta tänderna och krypa till sängs. Ja, klockan tio över nio. Jag är trött. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar