fredag 17 augusti 2012

Äntligen fredag!

...och första veckan efter semestern är avklarad. Det gick ju tämligen smärtfritt! Kan till och med säga att jag haft en ganska rolig vecka med mycket skratt, folk som varit glada över att se mig igen och lagom mycket att göra. :)

Fast jag är ändå glad att det är fredag och helg, och det firas med fredagsmys i form av pasta med kyckling. Återigen, italienska smaker. Jag tror jag måste åka till Italien och se om maten är god där på riktigt. :)

Tortellini med kyckling, pecorino, tomat, pesto och ruccola

Ingredienser
Kycklingfiléer i småbitar, lagom för två personer
Färska fyllda tortellini med lämplig fyllning, idag soltorkade tomater
2 stora tomater i småbitar
Pecorino-ost, ganska fint riven
Pesto
Tomatpesto eller finhackade soltorkade tomater
Ruccola

Koka upp vatten till pastan.
Hetta upp en stekpanna och stek kycklingbitarna i smör.
Koka pastan al dente och häll av.
Häll ner tomathacket i pastagrytan.
Droppa över pesto och tomatpesto eller de finhackade soltorkade tomaterna.
Strö över osten och vänd runt.
Vänd även ner kycklingbitarna.
Lägg upp på varma tallrikar.
Strö över ruccola och dekorera med lite riven ost.
Njut med ett glas vin. Fast idag blev det en fredagsöl. :)

Bildkälla: Privat foto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar