söndag 12 augusti 2012

Höst

Det är augusti, kvällarna blir mörkare och även om solen glatt oss med närvaro hela helgen så.... känns det ändå som höst. Visst, solen värmer och det har varit både varmt och ljust. Men så fort solen försvinner bakom ett moln känns det kyligare. Och på kvällarna är det svalt. Jag vet... har spenderat en stor del av denna helg, den sista semesterhelgen, på balkongen. Plöjt igenom min bok och börjat på en ny (Neil Gaimans Anansi Boys denna gång, bok nummer två från Stockholms-shoppingen), solat och slappat. På kvällarna har jag fått ta på mig strumpor och en tröja. Och tänt min lilla ljuslykta. :)

Bildkälla: Privat foto

En av de stora fördelarna med sensommar och förhöst - mysfaktorn. Det är ok med ljus, det är ok med en filt över benen. Och en stor mugg te. Som jag ska brygga nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar