söndag 2 december 2012

Snapstips!

Ett kort inlägg för att visa att jag lever (om än dock sm väldigt förkyld med rosslig, öm hals och svullna bihålor och näsa!).

Vi var på julbord med J:s jobb i fredags. VÄLDIGT trevligt att få följa med som respektive på ett företags julfest! Dessutom intressant att få träffa J:s kolelgor, som jag hittills bara känt till namnmässigt och via hörsägen... :)

Julbordet var ordinärt och standard - Scandic Billingens julbord. Klassiska julrätter, mycket kött (jag fyllde en tallrik nästan bara med kött!) och ett finfint gottebord efter maten. Jag varken hissar eller dissar, jag tycker det var trevligt. Fick nästan precis vad jag förväntade mig. Visst har jag ätit bättre julbord, men också mycket sämre. Testade nya rätter för min gom (julpaté var inte så illa pinkat, men jag klarade mig fint på den lilla munsbiten jag tog och kände inte behov av mer - jag är inte överförtjust i leverpastej-smaker) och frossade i saker som jag tycker om.

Och så till rubriken. Jag är inte en stor snapsdrickare. Helst dricker jag vin om jag dricker alkoholhaltig dryck till mat och då tycker jag snaps inte riktigt passar ihop. I fredags drack jag dock öl (även om det blev ett glas vin lite senare) och då snaps ställdes fram på borden i miniflaskor och alla andra plockade åt sig varsin, så gjorde även jag det. Testade en ny smak för mig - Rånäs, med smak av pomerans och kanel. Och ta mej tusan - den var god! Passade jättefint med julmaten, tyckte jag. En sån ska jag nog försöka få med mig hem till mina föräldrars julmiddag.... :)

1 kommentar:

  1. Rånäs är den absolut godaste! Och om jag inte minns fel är den dessuom ekologisk och har lite lokal anknytning om jag inte minns fel....
    Dock hade den finare etikett förr om åren, med ett tjusigt slott.

    SvaraRadera