söndag 12 februari 2012

Det här med träning...

Alltså. Det som intas måste liksom åtgärdas på något sätt, typ genom förbränning, om det inte ska bli en permanent del av ett större jag. Kort sagt, jag får tjocknoja ibland. Jag kan inte tänka mig ett liv utan att få äta gott, det vore fattigt - alltså måste jag också röra mig och förebygga att jag blir rundare. :)

Det är inte riktigt säsong för min favorit-motionsform (hittills) - powerwalks i skogen. Skogen är full av skidspår istället. Och det är för mörkt för mig därute ändå när jag har tid att ge mig ut. Sålunda är jag hänvisad till powerwalks i bebyggelsen i närområdet, om jag inte hittar alternativa träningsformer. Har ett par rundor som jag brukar företa mig, så det är inte det som hindrat mig. Snarare är det dunderförkylningen som härjat i kroppen de senaste veckorna, kombinerat med en rejäl "ryss-kyla" som löpsedlarna döpt vädret till på sistone.

Men jag försöker. Den senaste veckan har jag börjat sent och fyra av fem morgnar har jag varit uppe tidigt ändå och gått en runda innan jobbet - jag är jäkligt stolt över det! Och idag råkar det till och med vara plusgrader ute, det är ju så att man måste ut och känna på det!

Men lite alternativa träningsformer måste jag hitta. Powerwalks allena kommer kanske bli trist i längden, även fast jag försöker alternera rundorna. Och det är lite väderberoende.

På sistone har det diskuterats spinning på jobbet. Jag funderar på om jag borde testa - har alltid dömt ut spinning som tråkigt, men eg har jag aldrig testat. Och eg borde det vara rätt så optimalt för mig, som har så jäkla svårt för koordination och blir så himla frustrerad över att alla andra verkar kunna rörelser mm medan jag bara gör fel... varför jag känner viss fasa för att gå på vanliga workout-pass och liknande. Spinning är cykling, liksom. Inte så mycket rörelser att komma ihåg eller så. Man ska bara se till att orka med. :)

Vi får väl se hur det går. Idag blir det i alla fall powerwalk ute i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar