söndag 26 februari 2012

Hälsningar från vårsolen

Inläggen lyser med sin frånvaro. Vafalls? Äter inte kvinnan alls längre? Förekommer inga experiment i köket alls?

Det har varit en tid av bloggtorka. Jag utlovar inte absolut bättring heller. Jag har haft mycket annat att göra och tja... det har inte förekommit särskilt många kulinariska övningar heller för den delen.

MEN en ny era har förannonserat sin ankomst denna helg. Det har kommit smygande den senaste veckan - först med regn och plusgrader, som sakta men säkert smält bort snön så att det bara finns några få grustäckta is-snöhögar kvar som rester av gigantiska snöhögar som plogats upp av snöröjningen på parkeringar osv. Och efter regn kommer solsken! Denna helg har verkligen gett vårvibbar!

Jag och J har vårstädat hela lägenheten och även balkongen. Några nya krukväxter har införskaffats och jag har planer på ett påskris. Och vi har planerat sommarens balkongodlingar! Här ska göras ett nytt försök med tomater, och vi ska testa att så ruccola och gräslök och förra sommarens lyckade vitlöksexperiment ska återtestas. Vi ska försöka driva upp en ny chiliplanta av frön från fjolårets finfina chiliplanta, och det ska göras nya försök med kryddväxter i krukor. Det kliar i fingrarna!

Och idag har vi både förmiddagsfikat och lunchat i solen på balkongen. Säga vad man vill om "pensionärskuvöser" men inglasat har sina fördelar - alla har inte förmånen att kunna inleda balkongsäsongen i februari... ;)

Så. Det var en uppdatering om hur livet fortskrider. NU ska jag frosta av en frys!

2 kommentarer:

  1. ja, hur går det med chillandet... har du nått frö över?

    SvaraRadera
  2. Några frön finns sparade, ska börja driva upp dem i mars tänkte jag. Vill du ha lite går det nog att ordna. Ingen aning om det funkar dock! :)

    SvaraRadera