torsdag 2 februari 2012

Kött-date

Jag lever med en människa som inte äter kött från djur med fler än två ben. Dvs det bästa köttet. Sålunda tenderar jag lite då och då att verka smått besatt av bacon och annat kött av allehanda slag - kyckling är gott och fisk kan funka också, och jag är inte helt främmande för helvego mat, men en väl tillagad köttbit med rätt tillbehör är definitivt det bästa jag vet.

Igår hade jag och en kollega bokat köttmiddag hemma hos oss. J skulle också få vara med, gnagandes på någon kycklingfilé, men vi skulle äta kött. For via matbutiken och köttdisken hem till mitt kök där vi så småningom tillagade varsin fin liten köttbit, med sås och ugnsrostad potatis och morot och sallad. Kaffe och J:s mormors kakor, samt en "köbekaaaage!" till efterrätt.

Mitt köttbehov är tillfälligt stillat. Men jag väntar redan på nästa tillfälle....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar