tisdag 10 januari 2012

Dieter och viktprojekt

Igår hade vi tacopremiär. Tre människor trotsade snöoväder (nu gillar jag snö, och tycker det är fint när det snöar - men det var lite smått ansträngande att köra i snömodd och snöyra dit och hem) och for ut till Lerdala där familjen MMH bor.

Jag tror folk är mer influerade av nyår och nystart än vad de är medvetna om, för i bilen på vägen till "förorten på landet" (?) diskuterade vi allihop våra små projekt som alla berörde vikt och mat och kroppsdecimering. Och allihop hade sin egen lilla metod. Kan bli spännande att se hur det hela utvecklas med tiden - jag hoppas vi alla lyckas med vi föresatt oss!

Sedan lagade vi mat, lekte med barn, åt tacos (jag höll mig till en portion men trillade dit och överåt lite väl mycket nachos med guacamole på slutet) och pratade och skrattade, precis sådär trivsamt och roligt som vanligt.

Och sen vete fasen om det var ett sammanträffande eller om även det var ett resultat av nyår och nystart, men våra värdar serverade en fräsch fruktsallad med havregrädde (spännande!) som dessert. Kanongott och lagom.

Nåväl. Nu är det vardag. Och jag har insett att jag har ett litet problem. Efter en lång arbetsdag är det lite körigt att hinna med motion. Man ska hem och laga mat och äta och sen är det mörkt och kallt och ...sent. Och jag kan inte bara röra på mig på helgerna. Måste hitta nåt att sätta få ihop den där ekvationen på ett bra sätt. Planera mat och matförberedelser lite mer, komma ifrån jobbet i tid (!) och hitta nåt alternativ till powerwalk. Som jag gillar för att det är så enkelt - snöra på sig skor och så ut, musik i öronen och fyrtiofem minuter av en slags reflektionsmeditation. Fast tyvärr lite väder- och väglagsberoende.

Tips mottages tacksamt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar