fredag 6 januari 2012

Ett nytt år...

...och varför inte en ny blogg?

Tanken har funnits där förut. En matblogg. Mat är ju ett av mina främsta intressen - både att laga, äta och prata mat. Så har det varit länge och så kommer det förhoppningsvis att bli. Att blogga gillar jag också, även om jag på senare år hållit mig själv ganska anonym bloggmässigt.

Så varför inte tidigare? Tja, kanske en viss prestationsångest är anledningen. Det finns tusentals matbloggar, många är ruskigt bra - jag följer ju en hel del själv. Inte kan väl lilla jag mäta mig med dem... Men å andra sidan, vem bloggar jag för? Jag bloggar för min egen skull. Tycker någon att mina alster är läsvärda är det en bonus, så varför ha prestationsångest?

Varför nu? Tja., jag har precis haft en längre julledighet (eller ja, längre och längre, jul till nyår har jag varit ledig - vilket tydligen var nog för att gå upp tre kilo!) och när jag kom tillbaka till jobbet skojade flera av mina kollegor (oberoende av varandra!) om att jag bara verkar ha ätit och lagat mat under ledigheten, att döma av mina Facebook-statusar. Och när jag satte det som status på Facebook fick jag kommentaren från en gammal vän att jag borde starta en blogg på temat. Och på den vägen är det...

Så. Inspirationen flödar och huvudet kryllar av idéer för mat-inlägg. Sån här blogg-skrivklåda har jag nog inte haft på månader! Vart ska man börja....

1 kommentar:

  1. Woho! Så du slog slag i saken :-) fint med rosa med. Jag hänger på!

    SvaraRadera