tisdag 17 januari 2012

Torsk

Ja, nu var det det här projektet med att äta fisk oftare då ja.

Har idag haft vad som kan liknas vid en gräslig måndag på en tisdag, dagens inleddes med en oförtjänt utskällning pga att någon hade en dålig dag och hade missförstått något och sen har det rullat på. Tack och lov har allt inte bara varit elände.... men nog för att jag kände för nåt gott.

Kan man göra något gott av torsk? Tja, frågan är mest hypotetisk och retorisk - man kan säkert göra en massa goda saker med torsk. Men kan jag göra något jag tycker om med torsk? Bollade lite idéer med ett par kollegor på jobbet och bestämde mig för nån form av ugnsgratinering.

Så nu kokar potatis som ska bli mos på spisen. Och fyra torskfiléer ligger och göttar sig i ugnen under ett lager av hem-experimenterad sås - CF, lite mjölk, en stor hackad rödlök, ett par skedar ajvar relish, en hackad liten röd paprika, en finhackad liten morot, lite tomatpuré, lite umami-paste (J:s bidrag!), ett par droppar citron, salt, peppar, och två pressade vitlöksklyftor.

Hoppas det blir ätligt. Och ätligt nog för lunchlådor imorgon också. :)

Bildkälla: Privat foto

PS. Ja jo, det var faktiskt helt ok. Och potatismoset - yeeeyh!! Varför har jag inte gjort mos på flera år??!!

1 kommentar:

  1. Det låter gott!
    Potatismos är väldigt bortglömt, vi levde på det precis före jul mycket gott.

    Kul med ett nytt bloggformat ser fint ut!

    SvaraRadera