söndag 22 januari 2012

Söndag

Det har snöat en hel del sedan igår eftermiddag. Känns nästan lite som julstämning ute... men här hemma är all jul undanstädad (så när som på min kungarökelse-lykta, den fick lov att stå framme ett tag till för jag är så förtjust i doften). Jag har kommit över sorgen (!) men det känns lite konstigt. Och tomt.

Idag är en såndär skön slappardag. Vi har några få borden och ett par måsten att ta itu med, men i övrigt så tänker jag försöka ta det lugnt och gött. Har redan surfat en massa inredning och en del träningskläder... och så ska jag försöka få till en promenad i snölandskapet ute.

Ett av bordena är att fixa ett gäng matlådor för den kommande veckan - en återkommande söndagstradition här hemma. Vi har för tillfället en del matlådor i frysen så det behövs inte massproduceras men några lådor vore bra, särskilt då jag inte kommer vara hemma åtminstone de första två kvällarna. Vid frukosten imorse kom vi överens om hembakt pizza - blir 4-6 bitar på en sats baserade på J:s sconesdeg, så det är nog lagom. Jag tänker byta ut en del av mjölet mot grahamsmjöl också för att försöka få till en nyttigare botten. Sen är det bara att fylla med tomatpure, salt, peppar, örtkryddor, tärnad fetaost, fryst majs, hackad paprika och lök, saltgurka, feferoni, ägg och riven ost.... och vad man känner för.

Men först - vårrullar, nudlar och grönsakswok till lunch.

1 kommentar: