torsdag 26 januari 2012

Veckans fisk

Kom på igår att vi inte ätit fisk denna vecka. Ojoj. Med stor beslutsamhet ryckte jag fram ett paket med laxstrimlor ur frysen, och bestämde i all hast att vi slår två flugor i en smäll - fisk OCH Maian testar. Hittade nämligen en påse kryddmix i skafferiet också, som passade fint:


Bildkälla: Härifrån

På menyn idag stod alltså Lax Stroganoff.

Vissa avvikelser förekom från påsens recept:

Man skulle tärna laxfiléer - jag hade färdigstrimlad lax som jag delade i mindre bitar.
Jag kryddade dessutom laxen lite, vis av förra fisk-test-receptet.
Vi hade visst ingen chilisås hemma, så jag tweakade lite med en tesked sambal istället för en matsked chilisås.
Och vi intog inte anrättningen med pasta eller ris, som föreslogs. Jag körde kokt potatis.

Resultatet var faktiskt helt ok! J tyckte det var perfekt, särskilt med tanke på att han är riktigt manligt förkyld och det hela faktiskt var kryddigt nog att få hans näsa att rinna lite.

Så.... denna vecka kändes faktiskt fiskrätten helt ok. Vi åt oss båda mätta och det blev en matlåda plus en burk gryta till frysen som lär räcka till en matlåda till över. Kändes faktiskt som en helt ok investering, den där mixen. Snubblar jag över den igen kan det mycket väl bli en investering igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar